Do rozpoczęcia ferii zostało parę dni. To z pewnością zbyt mało, ażeby dobrze przygotować się do wyjazdu na stok. Co jeszcze można zrobić, ażeby nie powrócić z wypadu w góry w gipsie? O czym trzeba pamiętać, i jak ćwiczyć, żebyśmy nie drżeli o zdrowie w trakcie kolejnego wyjazdu na narty?

snowboardzista

Autor: Eelke
Źródło: http://www.flickr.com
Zimowe ferie tuż, tuż. Sporo osób wybierze się w góry, żeby pojeździć na stoku. Część wyselekcjonuje polskie zbocza, inni pomkną za granicę. I jedni, i drudzy powinni jednak mieć na uwadze, iż zanim poczną szusowanie po stokach, należy się do tego dobrze przygotować.

Do początku ferii pozostało ledwo 10 dni. To na pewno zbyt mało, by dobrze się przygotować do zimowego szaleństwa. – Jeśli ktoś nie był aktywny fizycznie przez cały rok czy co najmniej ostatnie miesiące, to ma spory kłopot. Przed nartami świetny będzie też basen. Pływanie wzmacnia mięśnie, nie obciążając ich tak silnie, jak pozostałe ćwiczenia. Warto zatem w ostatnich dniach przed podróżą zacząć regularnie pływać. Zobacz .

O czym jeszcze musimy pamiętać, wyruszając na narty?
Kask. To baza. Może nam się wydawać, że jest zbyteczny, ale przy upadkach, o które nie trudno, ochrania naszą głowę, amortyzuje przy upadkach. Przy większych prędkościach, które rozwija się na stoku, uderzenie głową o lodowy śnieg na pewno nie należy do rozkoszy.

Ubezpieczenie dla narciarzy. Wyjątkowo istotne, gdy wyjeżdżamy za granicę. Jeżeli coś nam się stanie na stoku, trzeba będzie płacić za akcję ratowniczą lub bytność w szpitalu ze swojej kieszeni. Koszty idą często w tysiące euro. A gdyby potrzebne było wezwanie śmigłowca, mało komu udałoby się wypłacić, tak ogromne są koszty. Kiedy wyjazd aranżuje biuro turystyczne, na ogół ubezpieczenie jest wliczone w koszty. Kiedy jedziemy sami, musimy o to zatroszczyć się osobiście. Więcej na .

Serwisowanie oprzyrządowania. Konieczne należy sprawdzić jak też odpowiednio do wzrostu i wagi ustawić wiązania. Lepiej zrobić to przed wyjazdem, a nie już na stoku. Wówczas kolejka jest zazwyczaj długa, narciarze się denerwują, a serwismen robi to szybko, czasami niezbyt skrupulatnie. Już teraz wprowadź w przeglądarkę sformułowanie: buty snowboardowe , nitro snowboard bądź wypożyczalnia nart Białka Tatrzańska. Rozgrzewka jest to podstawa przed zjazdem. Najlepiej rozgrzać wszystkie partie mięśni. Możemy na przykład przez kilkanaście minut potruchtać, a potem się porozciągać.