Oczywiście przedstawiając go w jak najlepszym świetle i wywołując w nas poczucie, że jest nam niezbędny
Kiedy zaczynami analizować zwyczaje konsumenckie, bardzo wyraźnie rzuca się w oczy kwestia, jaką są nawyki i przyzwyczajenie.

Ekron telefonu

Autor: Sebastian Michalke
Źródło: http://www.flickr.com
wyjazdy

Autor: HazteOir.org
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli już się do czegoś przyzwyczaimy i wejdzie nam to w krew, zaczynamy traktować to, jako nieodłączną część naszego życia. Tego rodzaju mechanizm stosują właśnie specjaliści od reklamy i marketingu.
rachunki

Reklama ma nas zaciekawić i skłonić do zakupienia wybranego produktu, czy też skorzystania z gwarantowanej usługi. Aby tak się stało musi w pierwszej kolejności wywołać w nas wrażenie, że poszczególna rzecz jest nam rzeczywiście niezbędna w życiu i że nie sposób jej nie mieć, jeśli już się z nią zetknęliśmy. Stąd też współczesna reklama powinna być jak najbliżej ludzi. Różnego typu breloki, jakie możemy przymocować do kluczy, jakimi na co dzień otwieramy i zamykamy drzwi do domu, nietuzinkowa odzież reklamowa, którą często nosimy, bowiem jest wygodna i atrakcyjnie wygląda, magnesy na lodówkę – te i inne przykłady pokazują, że specjaliści od marketingu chcą właśnie w ten sposób zapoznać klienta z konkretnym produktem, z konkretną marką i podświadomie przyzwyczaić go do korzystania z jej usług również w przyszłości.

Czy jeśli mamy świadomość jak działa ten mechanizm, jesteśmy mniej skłonni ulegać rozmaitym gadżetom czy produktom reklamowym? Jest to raczej kwestia indywidualna, jednakże należy przyznać, że dziś niełatwo obyć się bez takich rzeczy i że rzeczywiście już się do nich w jakiś sposób przyzwyczailiśmy, choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę.