Częstym widokiem przy ruchliwszych skrzyżowaniach i ulicach są ogromne tablice reklamowe, zwane także bilboardami. Ich rozmiar jest taki, że ciężko ich nie dostrzec, zwłaszcza że nocą posiadają odpowiednie podświetlenia.

stanowisko

Autor: KLINGSPOR Schleiftechnologie
Źródło: http://www.flickr.com
Mimo coraz częściej wykorzystywanej w reklamie technologii bilboardy nadal cieszą się ogromną popularnością pośród reklamodawców, i cały czas pojawiają się nowe lokalizacje z nimi. Bardzo ważną cechą bilboardów jest przede wszystkim niska cena zakupu reklamy i możliwość dotarcia do sporej ilości odbiorców. Billboard Zielona Góra umieszczony na przykład przy głównej trasie samochodowej jest każdego dnia widziany przez kilkanaście tysięcy kierowców i pasażerów. A jak ktoś jeździ taką trasą codziennie i codziennie widzi taką reklamę, to w wielu przypadkach ulega jej wpływowi.
Ze względu na swoją wielkość i położenie billboard Bydgoszcz będzie wymagał odpowiedniej formy publikowanej na nim treści. Przekaz reklamy nie powinien być za długi, bo jadący szybciej kierowca zapewne by nie zdążył go w całości przeczytać. Z tego też powodu najczęściej na plakacie pojawia się jakiś ciekawy rysunek czy zdjęcie, a do tego krótkie, chwytliwe hasło reklamowe. Niektórzy z producentów reklam idą dalej i stosują pomysł z puentą. Polega ono na tym, że początkowo przykleja się coś intrygującego, co będzie miało przyciągnąć ciekawość i uwagę odbiorców.

Po pewnym czasie pierwszy z plakatów zastąpiony zostaje kolejnym, na którym znajduje się wyjaśnienie zagadki, taki sposób reklamy jest coraz chętniej stosowany przez liczne firmy.