Czemu bilboardy stały się obecnie tak często wybieranym nośnikiem, jakie mają zalety i wady.

Częstym widokiem przy ruchliwszych skrzyżowaniach i ulicach są ogromne tablice reklamowe, zwane także bilboardami. Ich rozmiar jest taki, że ciężko ich nie dostrzec, zwłaszcza że nocą posiadają odpowiednie podświetlenia.

stanowisko

Autor: KLINGSPOR Schleiftechnologie
Źródło: http://www.flickr.com
Mimo coraz częściej wykorzystywanej w reklamie technologii bilboardy nadal cieszą się ogromną popularnością pośród reklamodawców, i cały czas pojawiają się nowe lokalizacje z nimi.

Pod tym linkiem jest podobna strona przedstawiająca tę tematykę. Przeczytaj także podobny świetny serwis na taki temat. On również jest godny uwagi.

Bardzo ważną cechą bilboardów jest przede wszystkim niska cena zakupu reklamy i możliwość dotarcia do sporej ilości odbiorców. Billboard Zielona Góra umieszczony na przykład przy głównej trasie samochodowej jest każdego dnia widziany przez kilkanaście tysięcy kierowców i pasażerów. A jak ktoś jeździ taką trasą codziennie i codziennie widzi taką reklamę, to w wielu przypadkach ulega jej wpływowi.

Ze względu na swoją wielkość i położenie billboard Bydgoszcz będzie wymagał odpowiedniej formy publikowanej na nim treści. Przekaz reklamy nie powinien być za długi, bo jadący szybciej kierowca zapewne by nie zdążył go w całości przeczytać. Z tego też powodu najczęściej na plakacie pojawia się jakiś ciekawy rysunek czy zdjęcie, a do tego krótkie, chwytliwe hasło reklamowe. Niektórzy z producentów reklam idą dalej i stosują pomysł z puentą. Polega ono na tym, że początkowo przykleja się coś intrygującego, co będzie miało przyciągnąć ciekawość i uwagę odbiorców.

Po pewnym czasie pierwszy z plakatów zastąpiony zostaje kolejnym, na którym znajduje się wyjaśnienie zagadki, taki sposób reklamy jest coraz chętniej stosowany przez liczne firmy.