W jaki sposób zacząć pracę w branży reklamowej i jakiego rodzaju trzeba posiadać cechy?

Jeżeli poszukujesz atrakcyjnej i niezwykle stabilnej pracy, możesz wziąć pod uwagę zawodową drogę w dziedzinie reklamowej. Jest to doskonała droga dla osób pomysłowych, ciekawych świata i pracowitych.


widok - firma
Autor: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Źródło: http://www.flickr.com




szkolenie
Autor: Strelka Institute for Media, Architecture and Design
Źródło: http://www.flickr.com


W tego typu firmie pracują graficy czy programiści. Jeśli twierdzisz, że nie zaledwie odnalazłbyś się w takiej branży, ale także mógłbyś wiele sam pokazać, należałoby znaleźć oferty chociażby w jakiejś miejscowej agencji reklamowej.


Jeżeli już na studiach ciekawił Cię marketing oraz szukałeś praktyk w tego typu agencji, z pewnością będzie to posiadało dobry wpływ podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Aby zwiększyć nadzieje, że się ona odbędzie, wyślij swoją ofertę do jak największej liczby firm, do których kontakty odnajdziesz albo na portalach z ogłoszeniami, bądź na stronach różnych agencji. Możesz również poszerzyć swą wiedzę poprzez oglądanie reklam czy zapisanie się na specjalistyczne warsztaty dotyczące metod wykorzystywanych w marketingu. Należałoby także popracować nad swymi umiejętnościami z zakresu asertywności, komunikowania się z ludźmi czy pertraktacji w interesach. Gdy już otrzymasz pracę w miejscu takim jak agencja reklamowa, prawdopodobnie będzie ona dotyczyła Projektów o mniejszym znaczeniu dla firmy. Nie należy jednak tracić nadziei - wiele osób rozpoczyna ścieżkę zawodową od najniższego stanowiska.


termin
Autor: Brian Hawkins
Źródło: http://www.flickr.com


Istotne jest to, żeby wykazać się inicjatywą, z tego też powodu w zależności od działu, w którym chciałbyś pracować, mógłbyś przygotować projekt szaty graficznej serwisu Internetowego i motyw przewodni kampanii.


Jeżeli chcesz pracować jako copywriter, mógłbyś przygotować kilka artykułów, które zaprezentują jak dobrze znasz reguły ortografii. Pokażą one także skalę Twej wiedzy i kreatywność.