Czym zajmuje się agencja interaktywna?

Zadania agencji interaktywnej są niejednoznaczne i mają dosyć szeroki zakres. Zawiera się w nich przede wszystkim praca z klientem, opierająca się na działaniach marketingowych oraz promocyjnych.


Do głównych zadań agencji interaktywnych należy projektowanie stron WWW dla firm, w tym także sklepów www, a także prowadzenia kampanii reklamowych oraz dbanie o wizerunek.




pomieszczenie biurowe
Autor: U.S. Army RDECOM
Źródło: http://www.flickr.com


życie
Autor: Paul Stainthorp
Źródło: http://www.flickr.com


Aby wymienione zadania były efektywne, agencja interaktywna dokonuje różnych badań branży, przede wszystkim w obszarze portali społecznych, które z biegiem czasu mają coraz więcej użytkowników. Pracownicy agencji marketingowej muszą wykazywać kompetencje w dziedzinie strategicznej oraz marketingowej, by tworzyć reklamy łatwodostępne i czytelne, zgodne z nowymi trendami i oczekiwaniami rynku. Co więcej, powinni wykazywać się kreatywnością oraz umiejętnością dostosowania się do wymogów klienta. Ich działanie w wirtualnej przestrzeni wiąże się także z pozycjonowaniem sklepów internetowych zaprojektowanych dla klientów, tak by były one łatwe do odnalezienia w przeglądarce internetowej. Niektóre agencje poza stronami oraz sklepami internetowymi projektują również mobilne aplikacje, stąd w tej branży cenione są również umiejętności techniczne i znajomość nowych technologii. By osiągnąć jak najlepsze wyniki dla swoich klientów, agencję interaktywną powinien tworzyć szereg specjalistów. Niezbędni są chociażby informatycy, graficy i copywriterzy - polecam tę agencję interaktywną.


Ważne jest, że najczęściej przy relacji między agencją interaktywną a klientem, kontakt nie zanika po wykonaniu konkretnego zadania takiego jak stworzenie sklepu online. Agencja interaktywna przeważnie w bierze odpowiedzialność za wizerunek marki - tworzenie sklepów internetowych .




Zatem do zadań takiej agencji należy też aktualizowanie informacji oraz właściwe utrzymanie zrobionych serwisów, w tym dbanie o bezpieczeństwo sklepu od strony technicznej.