Parę interesujących faktów dotyczących Agencji marketingu bezpośredniego

Co przychodzi ci w pierwszej chwili na myśl, kiedy słyszysz: marketing bezpośredni? Większości osób kojarzy on się z namolnymi akwizytorami, zakłócającymi pokój domowy w najmniej odpowiednich momentach.


wynajem aut wrocław


To niezbyt dobre skojarzenie, ponieważ sprzedaż face-to-face jest jedynie malutką częścią owej idei.


A wszystko zaczęło się końcem dziewiętnastego stulecia, gdy to amerykańska firma Sears wydała pierwszy folder wysyłkowy. Propozycja była skierowana przede wszystkim do zamieszkujących odludne tereny wiejskie rolników, z rzadka bywających w większych miastach, gdzie zlokalizowane były sklepy owej marki. Tym sposobem Sears otworzył nowatorski, kanał dystrybucyjny - marketing (sprawdź więcej) bezpośredni. Nie czekał, aż nabywca pojawi się w punkcie handlowym czy przeczyta reklamę w gazecie - sam zwrócił się do konsumenta, dając jednocześnie możliwość posłania informacji zwrotnej, a więc zamówienia. Dzisiaj przedsiębiorstwa często organizują rozmaite konkursy dla klientów. Organizacja konkursów ma być magnesem dla konsumenta- organizacja konkursów.


Pośród typowych narzędzi marketingu bezpośredniego wymienia się pocztę tradycyjną i elektroniczną, spotkania face-to-face i reklamę w internecie. Podstawową ideą jest tu fakt, że nabywca nie musi udać się do sklepu, ażeby poznać ofertę jak też dokonać kupna - otrzymuje kompletne informacje na temat wyboru oraz możliwość nawiązania kontaktu zwrotnego celem dokonania zamówienia.




Podstawowym narzędziem współczesnego marketingu bezpośredniego jest baza danych o nabywcach, zawierająca nie wyłącznie dane socjodemograficzne ale też głębsze wiadomości na temat ich aktywności w sieci, dotychczasowych sprawunków itd. Aby opracować kampanię dane owe muszą być zestandaryzowane. standaryzacja danych wymaga wskazania średniej jak też standardowego odchylenia- standaryzacja danych.