Czemu promocyjne gazetki odmieniły oblicze współczesnego handlu detalicznego.

Hipermarkety działają w Polsce już od kilkunastu lat. Bardzo zmieniły one oblicze handlu, niektórzy wręcz twierdzą, że niszczą one lokalnych, niewielkich przedsiębiorców.

sklep
Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Faktem jest, że ekspansja dyskontów oraz marketów jest ogromna, w zasadzie w naprawdę niewielkiej ilości miejscowości nie ma żadnego dużego sieciowego sklepu. Lecz wejście handlowych sieci do naszego kraju zmieniło także w dużym stopniu rynek reklamy, co w sumie zwykli ludzie również bardzo często mogą obejrzeć w swoich skrzynkach pocztowych i na klatkach schodowych w blokach. Chodzi mianowicie o reklamowe gazetki, które zaczęto używać do reklamowania oferty sklepów, a zwłaszcza jakiś wyprzedaży i promocji. Niektórzy szacują, że kontakt z gazetkami ma więcej niż połowa klientów w naszym kraju, a duża ich część będzie robić na ich podstawie zakupy. Świadczy to o ogromnej skuteczności tego sposobu reklamowania, trudno się więc dziwić, że największe sklepy używają jej od lat, a coraz częściej zaczynają też sięgać po nią mniejsi sprzedawcy.

supermarket
Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności gazetek, zwłaszcza że przeważnie i tak będą one dotyczyć one sklepów, w jakich na co dzień się kupuje. Typowa gazetka Lidl zawiera przede wszystkim informacje o towarach, które są aktualnie promowane, i przeważnie są to towary, jakie i tak trzeba kupić, czyli żywność czy środki czystości. Jednak największą zaletą gazetek jest to, że jeśli klient się skusi i uda się już do danego sklepu, to przeważnie zostawi w nim dużo więcej pieniędzy, bo poza produktami po które przyjechał zrobi również resztę zakupów. Gazetki mają zróżnicowaną formę, każdy ze sklepów wymyślił najlepszy dla siebie format i go używa, skoro ma on dużą skuteczność. Najczęściej ich grubość będzie wynosić od kilku do kilkunastu stron, lecz mogą się zdarzyć także gazetki, mające ich kilkadziesiąt. Najskuteczniejsze w gazetkach będzie operowanie cenami, jeśli się poda wysoką, starą cenę i przy niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród wielu klientów.